Sukcesy, porażki, inwestycje i pomysły
Rok 2019 był zarówno dla mnie, jak i dla mojej firmy bardzo owocny. Rozpoczęliśmy wiele nowych projektów, które okazały się sukcesem. Nie obyło się też bez sytuacji trudnych, którym musieliśmy stawić czoła.
Inwestycje
Zdaję sobie sprawę, że pieniądze które zarabiam muszę inwestować. Nie tylko dlatego by dostarczać lepszą jakość, zadowalać siebie i mieć nowe zabawki, ale również by zwiększać swój przychód. Wiem, że każda inwestycja może okazać się nieudana. Wiem też, że w biznesie trzeba ryzykować. W roku 2019 inwestowaliśmy w wiele rzeczy, jednak dość przyziemnych, które były potrzebne by mieć dobry grunt na rozwijanie firmy Yeabunny.
Na powyższym zdjęciu widać nasze wyliczenia odnośnie inwestycji w firmę w 2019 roku. Rozwój strony internetowej kosztował nas 16 151 zł, rozwój streama i filmów 26 100 zł, koszt usług prawniczych 13 200 zł, inwestycje w inny sprzęt (np. komputery) 18 400 zł i inne usługi za które płacimy subskrypcyjnie (takie jak obsługa prawnicza, księgowość, serwery, oprogramowanie) 25 396 zł.
W roku 2020 chcemy zmienić wektor inwestycji i przenieść go na zespół i ludzi. Chcemy zatrudnić nowe osoby które pomogą nam się rozwijać i osiągać coraz lepsze wyniki. Zastanawiamy się również nad wprowadzeniem na rynek nowego produktu w dość innowacyjnej metodzie sprzedaży, który jeżeli dojdzie do skutku na pewno będzie potrzebował sporej inwestycji.
Sukcesy: Snapchat
Pierwszym sukcesem minionego roku jest wynik snapchata premium. Nie jest to najwyższy wynik ze wszystkich które tu przedstawię, lecz przerósł nasze oczekiwania. Do mojego snapchata w 2019 roku dołączyło 125 osób. Wiele z nich zostało na dłużej. Przy cenie 76zł za miesiąc daje już całkiem przyjemną kwotę pokrywającą jakąś część inwestycji, praktycznie zerowym kosztem.
Sukcesy: Youtube
Ogromnym zaskoczeniem i sukcesem 2019 roku był nasz kanał na Youtube. Od zera, całkowicie organicznie, bez płatnej reklamy zdobyliśmy na moim kanale 30,3k subskrypcji! Podczas minionego roku kanał zdobył również 3,300,000 wyświetleń wideo i 24,500,000 wyświetleń miniatur! Porównując te liczby do czegoś bardziej przyziemnego to oznaczałoby, że około 63% mieszkańców Polski zobaczyło mnie na miniaturce. Chociaż w tym wypadku wyświetlenia są z całego świata. Kanał na Youtube zdobył też całkiem niezły CPM na poziomie 18,67zł. Uważam, że to naprawdę dobry wynik, a w dniu pisania tego wpisu subskrypcji jest już ponad 36k! Jest szansa, że uda się w tym roku zdobyć pierwsze 100,000.
Sukcesy: Patreon ASMR
Patreona założyliśmy tylko i wyłącznie dlatego, że niektóre filmy na Youtube były demonetyzowane, okazało się jednak, że to wspaniały krok! Nie tylko pozwolił na zbudowanie bliższych relacji z oddanymi fanami, a zwiększyć również przychody firmy bardzo małym kosztem. Na Patreona ASMR dołączyło aż 343 ludzi (a wiele z nich pozostało na dłużej niż miesiąc), co przy średniej cenie 99zł daje naprawdę fajną sumę do inwestycji. Warto też dodać, że te liczby to tylko kilka miesięcy, gdyż ten Patreon powstał w ostatnim kwartale 2019.
Sukcesy: Strona Yeabunny
Bardzo cieszę się również z sukcesów mojej własnej strony. Jest ona szczególnie ważna, gdyż nie ma na niej “szklanego sufitu”. Nie jesteśmy tutaj zależni od żadnej platformy i nie może nas zablokować jakaś poprawka do regulaminu. Bardzo cieszę się również, że używając tylko i wyłącznie organicznego zasięgu, bez wielkich kampanii i nakładów czasowych wygenerowaliśmy 54397 odsłon. Ponadto, zwiększyliśmy sprzedaż w stosunku do początków strony o 530%, a każdy kolejny miesiąc jest lepszy (nie odnotowaliśmy miesiąca, który przyniósłby mniejszy profit od poprzednika). Strona w każdym miesiącu pomimo inwestycji zarabia na siebie i przynosi zyski. Większość zysków ze sprzedaży na stronie jest reinwestowana właśnie w stronę, by ta była coraz lepsza.
Cieszę się również, że udało nam się wprowadzić system punktów lojalnościowych. Chcę doceniać swoich stałych klientów i jakoś ich wynagradzać. Uważam, że program punktów lojalnościowych, którego można by również nazwać cashbackiem jest świetny! Taki feedback dostaję również od swoich klientów.
Na stronę w tym roku udało nam się wprowadzić również 36 produktów z różnych kategorii. W 2019 roku pojawiły się tam filmy pornograficzne, używane majtki, skarpetki, pończochy czy zakolanówki.
Social Media
Myślę, że osiągnęliśmy świetny wynik również w social media, które z miesiąca na miesiąc rosną w zadowalającym tempie. Wszystko dzieje się organicznie, bez płatnych promocji. Trafiamy w większości do ludzi, którzy są bezpośrednio zainteresowani tym co mamy do powiedzenia, a nie są followersami widmo. Na moim koncie na Instagramie posiadam bardzo wysoki wynik 95/100 odnośnie jakości moich followersów, dzięki! Na Twitterze docieram średnio do 1 310 000 wyświetleń moich Tweetów na miesiąc!
Porażki
Nie znam człowieka, który nigdy się nie myli. My również nie jesteśmy takimi ludźmi. W 2019 roku, a raczej przy jego końcówce, gdy zaczęliśmy myśleć o poszukiwaniu nowych dziewczyn błędnie założyliśmy, że naszym targetem są osoby już streamujące. Nie wykluczamy współpracy z osobami które mają już jakieś doświadczenie, jednak zauważyliśmy, że nie są to osoby, do których chcemy docierać sami. Na szczęście rozmowy w tym temacie pomogły nam znaleźć rozwiązanie i miejsce, z którego powinniśmy łowić nowe talenty. Dzięki błędnym początkowym założeniom, opracowaliśmy lepszą strategię którą mamy zamiar realizować w drugiej połowie 2020 roku. Miejmy nadzieję, że się uda!
Jak na razie (pisząc po tym co dzieje się w styczniu) jestem bardzo pozytywnie nastawiona. Mamy już jedną współpracę za sobą, a w kalendarzu mam zapisane kilka kolejnych! Jest to jednocześnie dowodem na to, że “nieważne co mówią, byle mówili” działa. Wraz ze wzrostem zainteresowania o nas (również poprzez negatywne opinie) dotarliśmy do nowych osób, które chcą współpracować. Niestety ma to również swoje negatywne skutki, jak na przykład ograniczone zaufanie z naszej strony. Musimy się posługiwać – według mnie – nie do końca potrzebnymi umowami NDA i więcej korzystać z pomocy prawników.
Pomysły
Pomysłów jest wiele. Jednym z nich jest na przykład ten blog, który udało się stworzyć i postawić w przeciągu 2 dni od pojawienia się pomysłu! W 2020 roku chcemy kontynuować to co idzie nam dobrze i postawić bardziej na rozwój zespołu. Czy zdradzę poszczególne pomysły? Nie. Mam nadzieję, że będziecie obserwować mnie i na bieżąco odkrywać wszystkie implementacje naszych pomysłów w rzeczywistości!
podasz link do youtube, dzieki
Proszę: https://m.youtube.com/channel/UClrOUh9unrGf0tRTWMhaOWw