Jak zarządzać wynikami wyszukiwania marki?
Zrób szybkie wyszukiwanie w Google swojego pseudonimu i zobacz, co się pojawi. Czy to Twoja strona internetowa? Twoje media społecznościowe? Twoje strony z kamerami/strony z filmami? A może skradzione/pirackie treści? Czy wyniki wyszukiwania są z nurtu nie dla dorosłych? To, co pojawia się podczas wyszukiwania w Google Twojej nazwy, będzie się znacznie różnić w zależności od działalności twórcy.
To jest bardzo ważne dla dorosłych twórców. Wyszukiwarka działa lepiej niż jakiekolwiek inne źródło ruchu i nie inaczej jest w branży dla dorosłych. Ruch w wyszukiwarkach może być również źródłem „darmowego ruchu”, jeśli Twoje strony są odpowiednio zoptymalizowane. Niestety, może to być również dodatkowe obciążenie dla modeli i modelek, zwłaszcza gdy w grę wchodzi piractwo.
Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować „zapytania związane z marką” (wyszukiwania).
Nowi modele i modelki: Przeprowadź wyszukiwania przed wybraniem swojej nazwy!
Jeśli już wybrałaś swój nick i jesteś do niego przekonana, to możesz pominąć ten punkt. Jeśli szukasz sposobu na rozpoczęcie pracy w branży, jest to bardzo istotne. Zanim wybierzesz swój pseudonim, wyszukaj w Google to, z czym chcesz się utożsamiać. Zwróć uwagę na następujące rzeczy:
Czy nazwa jest już zajęta
Jeśli nazwa jest już zajęta, należy rozważyć użycie innej. Używanie czyjegoś pseudonimu jest nie tylko samolubne i przykre (zwłaszcza jeśli jest to aktywny model/ka), ale także będzie Ci się trudniej wyróżnić (dlatego, że będziesz musiała konkurować z już znanym modelem/modelką). Jest to o wiele trudniejsze, niż gdyby nazwa nie była jeszcze używana.
Jakie są aktualne wyniki wyszukiwania pseudonimu
Jeśli masz nazwę użytkownika taką jak „SweetCandy” i ktoś wpisze twoje imię/nick, otrzyma całą masę wyników wyszukiwania głównego nurtu. Algorytmu nie obchodzi, jak bardzo optymalizujesz wyniki wyszukiwania ani w ilu miejscach jesteś.
Nigdy nie przebijesz głównego nurtu przy takim zapytaniu. Ukrywanie rzeczy dla dorosłych w zapytaniach głównego nurtu jest dosłownie wbudowane w algorytmy wyszukiwarek. Jest wiele modeli i modelek wybierających nazwy, które mają ten problem. Lepiej się od tego problemu odciąć i wybrać inną nazwę.
To samo dotyczy używania prawdziwych imion. Czy nazwa jest tak ogólna, że będziesz otrzymywać wyniki w mediach społecznościowych dla dorosłych, wyniki Yellow Pages, wyniki nekrologów itp? Jeśli tak, możesz rozważyć przyjrzenie się bardziej unikalnej nazwie, która nie przynosi tak wielu wyników z głównego (nie 18+) nurtu.
Jaka jest konkurencja podczas wyszukiwania danej nazwy
Nawet jeśli jest to nazwa użytkownika skierowana do dorosłych, powinnaś rozważyć, jak konkurencyjna jest. Na przykład; „BubbleButtCutie” to coś, co przyniesie przede wszystkim kilka wyników w witrynie tubowej. Może to utrudnić konkurowanie z innymi wyszukianiami. Lepiej wybrać coś, co nie jest tak bogate w słowa kluczowe.
Jak kontrolować i optymalizować rankingi
Teraz, gdy omówiłam kilka najlepszych praktyk dla modeli i modelek, które obecnie wybierają swoją nazwę/nick, przejdźmy do taktyki dla wszystkich modeli; zarówno nowych, jak i doświadczonych. Możesz pomyśleć, że zmiana tego, co pojawia się w Google, to beznadziejne zadanie, ale w rzeczywistości nie jest to tak złożone jak mogłoby się wydawać. A co najlepsze, wiele z omawianych taktyk może również napędzać sprzedaż i otwierać nowe źródła przychodów. Jeśli nie wybrałaś jeszcze nazwy swojego kanału/profilu, masz szczęście, ponieważ daje Ci to możliwość zbadania swojego pseudonimu przed podjęciem decyzji.
Po pierwsze: co to właściwie jest ranking wyszukiwania Twojego pseudonimu?
Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, jaki jest ranking wyszukiwań nicku modela/modelki i innych podobnych zapytań markowych. Czy to Twoja własna witryna? Strony z klipami i strony z kamerkami? Media społecznościowe? Witryny piratów nagrywających transmisje? Co takiego jest w wynikach wyszukiwania, które chcesz zmienić?
To będzie się bardzo różnić w zależności od wybranej przez Ciebie nazwy. Niektóre mogą mieć problem z piractwem. Niektóre mogą mieć do czynienia z nadchodzącymi wynikami wyszukiwania. Wiedza, z jakimi problemami się zmagasz i co chcesz zmienić, to pierwszy krok do zadowolającego wyniku.
Po drugie: Zrozumienie podstaw działania wyszukiwarek
Nie będę za bardzo techniczna, ale ważne jest, aby zrozumieć pewne podstawy. Oto BARDZO podstawowe podsumowanie wszystkiego:
Wszystkie wyszukiwarki mają algorytm do określania rankingu treści. Algorytm wykorzystuje wiele różnych czynników, takich jak rzeczywista zawartość strony internetowej, metryki użytkownika (ruch, kliknięcia, itp.), liczba linków prowadzących do witryny/strony internetowej i wiele innych.
Ważne jest również aby zdać sobie sprawę, że wyszukiwarki lubią czasem namieszać. Oznacza to, że nie lubią wyświetlać więcej niż 2-3 wyników z jednej witryny. Pokażą więcej z jednej witryny, jeśli nie ma nic istotnego dla zapytania. Jest to ważne, ponieważ nie można całkowicie zdominować wyników wyszukiwania tylko jedną witryną.
Po trzecie: usługi internetowe, które możesz kontrolować, a te, których nie możesz
Trzecią rzeczą, o której należy wspomnieć przed rozpoczęciem, jest to, że istnieją usługi internetowe, nad którymi masz kontrolę, i te, nad którymi nie masz kontroli. Tak naprawdę są tu trzy kategorie; witryny, które kontrolujesz, witryny, na które masz wpływ i witryny, nad którymi nie masz kontroli.
Witryny/strony, które kontrolujesz — właściwości internetowe nad którymi masz kontrolę, obejmują witryny z nagraniami/klipami, media społecznościowe, Twoje osobiste witryny internetowe itp. Dzięki tym witrynom możesz edytować całą zawartość (chociaż czasami są ograniczenia) i zawsze możesz zamknąć swoje konto lub samą witrynę w późniejszym terminie.
Witryny, na które masz wpływ – Przykładami mogą być witryny stowarzyszone, witryny z recenzjami, fora, witryny z katalogami i tak dalej. Są to właściwości, w których nie masz bezpośredniej kontroli nad treścią, ale możesz na nią wpływać. Przykładami wpływania na nie mogą być interakcje 1 na 1 z webmasterem, kontakt z supportem i tak dalej.
Witryny, nad którymi nie masz kontroli – są to zazwyczaj te, przy których nie chcesz, aby zdominowały Twoje markowe wyszukiwania i ruch. Przykładami są pirackie witryny, witryny z torrentami, witryny z niereagującymi/nieodpowiadającymi webmasterami… Tak naprawdę, lista jest długa. Niektóre z tych witryn mogą być korzystne, a niektóre z nich mogą kraść i zarabiać na Twoich treściach. Ostatnio na blogu dodany został wpis na temat ściągania pirackich nagrań i wysyłania zapytań DMCA.
Jak zdominować Twoje markowe wyszukiwania
Teraz, gdy rozumiemy przynajmniej trochę, jak to działa, i przeprowadziliśmy audyt naszych własnych wyników wyszukiwania oznaczonych nickiem, a także wiemy, nad czym pracujemy, nadszedł czas, aby zacząć mówić o taktyce optymalizacji tych wyników wyszukiwania.
Bądź w tak wielu miejscach, jak to możliwe
Najłatwiejszym sposobem na zdominowanie i posiadanie własnych zapytań związanych z marką jest przebywanie w jak największej liczbie miejsc. Jak wspomniałam powyżej, wyszukiwarki lubią dzielić wyniki wyszukiwania między różne domeny. To sprawia, że jest szalenie trudne (wręcz niemożliwe), aby całkowicie zdominować ruch marki za pomocą tylko jednej witryny. Oto kilka witryn, do których warto się przyłączyć.
Osobista strona internetowa
Każda streamerka powinna prowadzić własną osobistą stronę internetową. Istnieje mnóstwo platform, które sprawiają, że prowadzenie własnej witryny jest szalenie proste. Możesz nawet zacząć w 100% za darmo, bez żadnych kosztów początkowych. Twoja witryna powinna być Twoim głównym centrum, z linkami do wszystkich innych Twoich usług internetowych. Powinna to być również główna usługa, do której linkujesz (jeśli jest to dozwolone) z innych usług internetowych.
Media społecznościowe
Serwisy społecznościowe (zwłaszcza Twitter) mają duży autorytet, co ułatwia pozycjonowanie na nich swoich stron. Pomocne jest przebywanie w jak największej liczbie miejsc. Nawet w takich, które nie zezwalają na nagość/treści dla dorosłych. Masz pełną kontrolę nad swoją stroną na Facebooku i chociaż wykorzystanie go do zwiększania ruchu i sprzedaży jest trudniejsze, nie jest to niemożliwe. Zastanów się nad znakami wodnymi obrazów “bezpiecznych do pracy” (safe-for-work) i innymi podobnymi taktykami oznaczania swojej przestrzeni internetowej.
Witryny z klipami
Jeśli tworzysz klipy, warto być na jak największej liczbie witryn z klipami. Po pierwsze, zwiększy to Twoje szanse na sprzedaż. Obecność w wielu witrynach z filmami pozwala dotrzeć do różnych odbiorców. Ktoś, kto jest częścią jednej witryny z klipami, może nie być częścią innej. Każdy sklep/profil ma również potencjał do rankingu w wyszukiwarkach. Napędzają one ruch i sprzedaż, jednocześnie zrzucając w dół złe podstrony w wynikach.
Witryny z kamerami
Nie są tak łatwe jak witryny z klipami, ponieważ najprawdopodobniej będziesz występować tylko w jednej witrynie. Możesz tworzyć profile w różnych witrynach wyłącznie w celu posiadania większej liczby profili, które kontrolujesz, ale potencjał generowania przychodów nie jest taki, jak w sklepach online z klipami.
Witryny Tube
Witryny Tube otrzymują bardzo złą reputację za umożliwianie piractwa. Prawda jest taka, że posiadanie zweryfikowanego konta/kanału na tych stronach jest najlepszym sposobem na ograniczenie piractwa z wielu powodów. Po pierwsze, kontrolujesz, jakie treści są prezentowane (np. zwiastun ze znakiem wodnym zamiast ograniczonych programów / skradzionych pełnych klipów). Po drugie, ułatwiają również usunięcie skradzionych treści, co utrudnia potencjalnym klientom odnalezienie skradzionych treści w tych witrynach.
Witryny katalogowe
Istnieje wiele witryn katalogowych dla modeli i modelek. Niektóre z tych witryn wymagają programów partnerskich (omówimy to później w tym poście), a niektóre nie. Te witryny mają również duży ruch klientów, którzy szukają nowych i ekscytujących występujących.
Witryny z recenzjami
Istnieje również wiele witryn z recenzjami. Większość z tych witryn będzie wymagać programów partnerskich (omówionych w dalszej części tego postu). Niektóre mogą wymagać jedynie handlu linkami. Wiodące witryny z recenzjami są często odwiedzane, a także naprawdę dobre.
Fora i społeczności
Istnieje mnóstwo społeczności, zarówno dla modeli i modelek z kamerek, jak i ogólnie dla dorosłych. Niektóre z tych społeczności są prywatne, a niektóre publiczne. Społeczności prywatne nigdy nie pojawią się w wynikach wyszukiwania, ponieważ wyszukiwarki nie mogą zobaczyć, co jest w środku. Te publiczne będą i mogą być wykorzystane do zdobycia dodatkowych przydatnych linków w wyszukiwarkach.
Marketing afiliacyjny: zachęcanie dorosłych internautów do promowania Ciebie
Marketing afiliacyjny to miejsce, w którym webmasterzy promują Twoją witrynę i otrzymują prowizje za wszystkich nowych klientów, których uzyskałaś dzięki ich poleceniu. W tym poście poruszę temat, w jaki sposób marketing afiliacyjny pomaga w zapytaniach związanych z marką osobistą i ruchu na stronach.
Legit Affiliate Marketerzy konkurują z piratami – Piractwo (omówione obszernie później) to jeden z największych problemów, z jakimi borykają się modele i modelki, gdy mają do czynienia z wyszukiwaniem swojej marki. Posiadanie legalnych źródeł afiliacyjnych, które promującą Cię, jest jak armia konkurująca z piratami o ruch. Znacznie lepiej mieć w swoich szeregach tych dobrych, którzy promują i podbijają twoją pozycję w rankingu, niż tych podejrzanych, którzy kradną twoje treści.
Kontrolujesz dostępną treść promocyjną – Dzięki marketingowi afiliacyjnemu kontrolujesz, jaki rodzaj treści promocyjnych jest dostępny dla partnerów. Daje to pewien poziom sprawczości, nawet jeśli nie kontrolujesz w 100% witryn stowarzyszonych, na których mogą być publikowane treści. To i tak lepsze niż piraci/skradziona zawartość, nad którą nie masz kontroli.
Zwiększony ruch i sprzedaż – marketing afiliacyjny zwiększy ruch i sprzedaż. Nawet jeśli tak się nie stanie, nadal nie ma odpowiedzialności za uruchomienie programu. Partnerzy otrzymują zapłatę tylko wtedy, gdy zwiększają Ci sprzedaż. Partnerzy chcą zarabiać, więc chcą wysyłać dobry ruch, który powoduje konwersję. Nie ma to nic wspólnego z dominacją wyszukiwań związanych z marką, ale nadal jest istotnym punktem w marketingu afiliacyjnym, który warto zrobić.
Zwiększona liczba wyszukiwań marki – marketing afiliacyjny zwiększa również liczbę wyszukiwań marki (kolejny powód, dla którego możesz dominować). Oto przykładowy scenariusz: potencjalny klient znajdzie w witrynie galerię promocyjną lub stronę z katalogiem. Zamiast klikać na baner, wbijają Twoje imię w Google. W takim przypadku możesz uzyskać sprzedaż bez konieczności płacenia prowizji partnerskiej, zakładając, że masz dobry ranking witryn dla swoich markowych zapytań.
Strategia treści „Hands Off” – przy wszystkich innych strategiach omówionych wcześniej w tym artykule wykonujesz dużo pracy. W przypadku marketingu afiliacyjnego cała strategia jest zlecana zewnętrznie. Nie musisz kodować, przesyłać, nie musisz zwiększać ruchu ani niczego innego. Po prostu daj partnerom narzędzia, których potrzebują i pozwól im robić swoje.
Używaj słów kluczowych we wszystkim, co publikujesz
Tworząc posty promocyjne, pisząc opisy klipów, podpisując zdjęcia i nie tylko, powinieneś pisać tak, jakbyś rozmawiał w trzeciej osobie, abyś mógł czerpać korzyści z wrzucania ogólnych słów kluczowych. Podczas indeksowania strony internetowej, jeśli Twój pseudonim jest wymieniany wielokrotnie, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pojawi się jako wynik wyszukiwania w różnych wyszukiwarkach. Korzystne może być również użycie powiązanych słów kluczowych, które Twoim zdaniem ludzie będą szukać, gdyby szukali Cię w Internecie, na przykład: „Gwiazda porno (Twoje imię) robi się niegrzeczna na (Twoja witryna z kamerami) i robi (czynność seksualna)”.
Zgłoś piratów do Google, aby usunąć ich z wyników wyszukiwania
Wykonawcy mogą zgłaszać naruszenia DMCA bezpośrednio do Google, aby pirat został usunięty z wyników wyszukiwania. Przynosi to korzyści autorom, umożliwiając im dominację w wyszukiwaniach w witrynach i czerpanie z tego profitów, a nie piratom czerpiącym zyski z Twojej marki. To świetny sposób na radzenie sobie z piractwem w witrynach w innych krajach, które nie przestrzegają praw oraz przepisów DMCA i odmawiają usunięcia treści bezpośrednio ze swojej witryny, ponieważ wiedzą, że odbierze im to ruch.
Więcej informacji: Gwiazdy porno i DMCA: przesyłanie żądań usunięcia do Google
Wykorzystaj znane platformy o wysokim rankingu (witryny Tube/media społecznościowe), aby kierować ruch
Google i inne wyszukiwarki często traktują priorytetowo witryny, które są częściej odwiedzane przez osoby wyszukujące, takie jak witryny Twitter i Tube. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, tworząc posty bogate w słowa kluczowe na tych platformach i oznaczając swoje treści własnymi znakami wodnymi lub płatnymi witrynami, które mają odwiedzać Twoi widzowie.
hej, jak wykorzystujecie afiliacje do promo? za co dostają prowizje?